dinsdag 23 juni 2015 / De Financiële Telegraaf / Ronald Bakker / Amsterdam Ondernemen Starter van de Week Telegraaf

Print / STARTER VAN DE WEEK

Ondernemersduo ontwerpt tijdloos klokje

Kwalitatief goede betaalbare horloges met een tijdloze uitstraling. Je zou denken dat de winkels daar vol mee liggen, maar niets is minder waar, aldus Pien Goderie.

 

Met haar nieuwe horlogemerk Rosefield bedient de Amsterdamse onderneemster een markt waar tot voor kort nog weinig gebeurde. Goderie kwam 1,5 jaar geleden met het idee voor een betaalbaar, stijlvol horlogemerk. Ondanks haar achtergrond als recruiter in het bedrijfsleven kwam dat niet helemaal uit het niets. „Ik heb een passie voor sieraden en horloges. Dat stamt uit mijn jeugd; mijn vader zat in de juweliersbranche. Ik ben ermee opgegroeid.”

 

Haar vriend, Christiaan Bekker, stond meteen achter haar idee en nu runnen ze Rosefield samen. „Ik ben meer van de creatieve kant en Christiaan neemt het commerciële gedeelte voor zijn rekening. We vullen elkaar perfect aan.”


De horloges van Rosefield zijn zowel online als in geselecteerde winkels te koop voor een vaste lage prijs. De horlogebandjes zijn makkelijk verwisselbaar en ook voor een extra setje bandjes hoeft niet diep in de buidel te worden getast. Goderie en Bekker houden de prijs van hun producten bewust laag.


„Dit is iets heel anders dan een horloge van een paar duizend euro dat je éénmaal in je leven aanschaft. We richten ons op de mode-industrie. Onze klokjes moeten een accessoire zijn die je aanpast aan je kleding. Uiteindelijk hopen we dat mensen meerdere modellen en bandjes kopen.”

 

De kersverse ondernemers geloven heilig in hun idee. Hun overtuiging dat ze een uniek concept in handen hebben, heeft de afgelopen periode veel energie gegeven. „De weg hiernaartoe was soms best pittig. Bij ondernemen horen ook kleine operationele dingen die helemaal niet zo leuk zijn, zoals het regelen van de juridische en administratieve zaken. Maar gelukkig overheersen de leuke dingen.”


Inmiddels heeft Rosefield een vliegende start gehad. „Er is ook al vrij veel internationale belangstelling, vooral doordat we heel actief zijn op Instagram. We hebben al bestellingen gehad uit landen als Singapore, Australië en Canada.”

 

Dat succes geeft de ruimte om te dromen. „Uiteindelijk hopen we natuurlijk een gerenommeerd internationaal horlogemerk te worden”, lacht Goderie. „De eerste stappen zijn gezet.”