Artikelen in 'Print' - X
/4141.jpg
donderdag 5 juli 2018 / De Financiële Telegraaf

Print / SOCIALE ZAKEN

De toekomst mooier kleuren

Het duurzame verfmerk Fairf wil de traditionele verfmarkt opschudden. "Er is heel weinig vernieuwing binnen deze markt. Daar willen wij verandering in brengen", aldus Laurens van Dort, bedenker en oprichter van het bedrijf. "Met een product dat deugt en de kritische consument aanspreekt."

/4140.jpg
dinsdag 3 juli 2018 / De Financiële Telegraaf

Print / STARTER VAN DE WEEK

Een nieuwe kijk op blik

Eten uit blik is duurzaam, gezond en makkelijk. Toch zit een negatief imago ingeblikt voedsel in de weg. Maartje Schoolderman (31) wil daar verandering in brengen met vanBLIK; basismaaltijden in blik.

/4139.jpg
dinsdag 26 juni 2018 / De Financiële Telegraaf

Print / FAMILIEZAKEN

Lekker geurtje van afvalstromen

Noëlle en Boye Dorenbos zijn hun leven lang al gefascineerd door geur. "Dat hebben we van huis uit meegekregen", vertelt Noëlle. "Onze moeder speelde vaak een reukspelletje met ons waarbij we moesten raden welke kruiden er in een gerecht zaten."

/4138.jpg
donderdag 7 juni 2018 / De Financiële Telegraaf

Print / SOCIALE ZAKEN

Drinkglazen van oude wijnflessen

Rebottled maakt drinkglazen van lege wijnflessen. De Utrechtse startup gelooft dat upcyclen het nieuwe recyclen is. "Door flessen te upcyclen tot nieuwe producten maak je pas echt winst", stelt mede-eigenaar Juan Flores (27).

/4137.jpg
dinsdag 5 juni 2018 / De Financiële Telegraaf

Print / FAMILIEZAKEN

Online aankoop makkelijk retour

Returnista is ontstaan uit frustratie. Als online aangeschafte spullen tegenvallen is retourneren vaak een omslachtig en tijdrovend proces, ondervond Quinten Muller (24). De jonge ondernemer besloot daar met zijn broer Olivier (26) iets op te verzinnen.

/4136.jpg
dinsdag 15 mei 2018 / De Financiële Telegraaf

Print / FAMILIEZAKEN

Bordeaux-wijnen met een verhaal

Clos Monicord is een wijngaard in Frankrijk met een Nederlands tintje. Het bedrijf wordt gerund door Audrey Bakx en haar Nederlandse vader Joep, die samen op het terrein wonen. "Mijn vader is mijn huisgenoot en mijn collega", lacht ze.

/4135.jpg
dinsdag 8 mei 2018 / De Financiële Telegraaf

Print / STARTER VAN DE WEEK

Personal shopper voor kind

Een personal shopping service voor kinderen. Dat klinkt decadenter dan het is volgens oprichters Nelli Jeloudar, Michel Ariëns en Monique Janke van start-up Bundleboon. "Wij willen vooral drukke ouders ontzorgen. Het kopen van kinderkleding kost normaal veel tijd en wij nemen dat uit handen waardoor er meer tijd over blijft voor quality time met je kinderen", zegt Jeloudar.

/4133.jpg
donderdag 3 mei 2018 / De Financiële Telegraaf

Print / SOCIALE ZAKEN

Impact maken met humor

De wereld verbeteren met wc-papier. Dat klinkt als een grap en zo begon het ook, maar inmiddels zijn Melle Schellekens en Sander de Klerk bloedserieus.

/4134.jpg
donderdag 3 mei 2018 / De Financiële Telegraaf

Print / GRENSVERLEGGER

Lettertype voor leesgemak

Een lettertype speciaal ontwikkeld voor mensen met dyslexie. Wat in 2008 begon als een afstudeerproject van grafisch ontwerper Christian Boer is inmiddels een onderneming die het leesgemak vergroot van dyslectici over de hele wereld.

/4132.jpg
zaterdag 21 april 2018 / De Financiële Telegraaf

Print / STARTER VAN DE WEEK

Gezond, lekker en makkelijk

Bouillon past bij de trend van gezond leven, maar het zelf maken kost tijd. "En dat hebben, of maken, veel mensen niet", zegt Marijke de Laat. Dus besloot ze samen met haar partner Joris Landa een bouillon bar te beginnen: Bouillon Brothers. Hier kun je een kop kippen-, runder- of miso-bouillon afhalen of ter plekke opeten.

/4131.jpg
donderdag 15 maart 2018 / De Financiële Telegraaf

Print / GRENSVERLEGGER

Blikvis met een verhaal

"Oneindig genieten van vis; dat is ons doel", vertelt Bart van Olphen van het duurzame vismerk Fish Tales. "Dat kan alleen als de hele wereld beseft dat overbevissing moet stoppen. Wij leveren uitsluitend gecertificeerde duurzame vis, voornamelijk uit blik."

/4129.jpg
dinsdag 6 maart 2018 / De Financi�«le Telegraaf

Print / FAMILIEZAKEN

Investeren op de lange termijn

Bij bierbrouwerij Gulpener wordt iedere beslissing genomen met het oog op de volgende generatie. Als familiebedrijf zijn ze heel bewust bezig met de langere termijn.

/4127.jpg
dinsdag 20 februari 2018 / De Financiële Telegraaf

Print / STARTER VAN DE WEEK

Gezond ontbijt op deurmat

Het verhaal achter Oot Granola is het verhaal van een onderneemster die in de supermarkt niet kon vinden wat ze zocht. "Ik vind granola - krokante ontbijtgranen met zaden, pitten, vruchten of noten - een prachtig product, maar in de schappen zag ik alleen kunstmatige varianten boordevol toegevoegde suikers", vertelt Valentine van der Lande.

/4126.jpg
dinsdag 16 januari 2018 / De Financiële Telegraaf

Print / STARTER VAN DE WEEK

Zelf bepalen wat je hoort

Met de oordoppen van startup Knops kun je zelf bepalen welke omgevingsgeluiden je wel of niet toe wilt laten. "Wij noemen het volumeknoppen voor je oren", vertelt medeoprichter Koen Brouwer. "Door te draaien aan de ring op de oordoppen, kun je het geluidsniveau aanpassen en horen wat je wilt."

/4130.jpg
donderdag 4 januari 2018 / De Financiële Telegraaf

Print / GRENSVERLEGGER

Gezond eten zonder moeite

Jimmy Joy verkoopt gemaksvoeding; maaltijdrepen en drinkmaaltijden die als ontbijt, lunch of avondeten kunnen dienen. En dat slaat aan. De Nederlandse startup verkocht sinds 2014 meer dan 7,5 miljoen maaltijdvervangers in 86 landen.

/4124.jpg
donderdag 28 december 2017 / De Financiële Telegraaf

Print / SOCIALE ZAKEN

Rechtstreeks van maker naar klant

Sukhi is een webwinkel voor handgemaakte vloerkleden uit Nepal, Marokko, India en Turkije. De kleden worden, onder goede arbeidsomstandigheden volgens lokale tradities gemaakt en direct naar de klant verzonden.

/3903.jpg
dinsdag 12 december 2017 / De Financiële Telegraaf

Print / FAMILIEZAKEN

Jachthaven vaart nieuwe koers

Voor Mariska Griffioen (32) en Yordi de Bruin (34) was de jachthaven van haar ouders in Vinkeveen hun 'toevluchtsoord' toen ze nog in Amsterdam woonden. Inmiddels woont het stel op het terrein en blazen ze het familiebedrijf nieuw leven in.

/3902.jpg
dinsdag 28 november 2017 / De Financiële Telegraaf

Print / STARTER VAN DE WEEK

Slaapverwekkend drankje

De drie jonge ondernemers achter NOX Sleep Drink claimen een oplossing voor slaapproblemen te hebben. Het drankje dat zij op de markt brengen, zou helpen tegen slapeloze nachten.

/3901.jpg
donderdag 23 november 2017 / De Financiële Telegraaf

Print / GRENSVERLEGGER

Uitgesproken kledingconcept

Bij OppoSuits verkopen ze pakken; 'gekke pakken' met printjes en uitgesproken kleuren. En dat slaat aan. Niet alleen in Nederland, maar wereldwijd.

/3900.jpg
donderdag 16 november 2017 / De Financiële Telegraaf

Print / GRENSVERLEGGER

Controle over content

Het Nederlandse e-commerce platform Syndy helpt merken om hun digitale productinformatie op een makkelijke manier te delen met retailers wereldwijd. "Wij automatiseren het proces waardoor onze klanten meer controle krijgen over hun online content", vertelt Pieter van Herpen die het bedrijf samen met Rogier Pennink oprichtte.

Toon meer berichten